Mazda je svetsku premijeru limuzinske verzije nove Mazde3 (dosadašnji model je od 2003. godine prodat u više od 1,8 miliona primeraka) održala na Salonu automobila u Los Anđelesu, dok će se hatchback model sa petora vrata po prvi put u javnosti pojaviti početkom decembra na Salonu u Bolonji.
Novi Mazdin predstavnik u C klasi ima nešto osobeniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde6) u odnosu na aktuelni model, a odlikuje ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh i naglašeni prednji lukovi blatobrana.
Što se prostarnije i komfornije unutrašnjosti tiče, i ona je dobila novi izgled u stilu nove Mazde6, dok se kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade podrazumevaju. Naravno, to nije sve, jer su poboljšane vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, smanjeno je naginjanje karoserije u krivinama, veća je bezbednost, oprema bogatija (između ostalog bi-xenon prednja svetla, Adaptive Front Lighting System, Dynamic Stability Control i Traction Control), a koeficijent otpora vazduha je 0,29.
Što se motora tiče, nova "trojka" će se u Americi (bar u početku) nuditi sa 2,0 i 2,5 litarskim četvorocilindričnim agregatima sa 148KS pri 6500 o/min. i 183 Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., odnosno 167KS pri 6000 o/min. i 228 Nm pri 4000 o/min. U ponudi će biti manuelni petostepeni i šestostepeni manuelni menjači, kao i elektronski kontrolisana Sport-AT automatska transmisija.
Za Evropu se očekuje daleko šira paleta pogonskih agregata (nezvanično, benzinci zapremine od 1,4 do 2,0 litra i dizelaši od 1,6 do 2,2 litra, dok će se petoclindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 250KS iz Forda Focus ST pojaviti 2010. godine u sportskom MPS modelu).
Prodaja nove Mazde3 se inače na američkom tržištu očekuje na leto sledeće godine.
VIDEO : nova Mazda3 sedan